AJFA är än så länge under uppbyggnad. Medlemskap är gratis. Ett exklusivt forum för AJFA är på gång.

Allt fler hittar hit via google. Ny här? Här är tips på bra länkar att börja besöka. Klicka på länkarna i länklistan:
Amandaism - bra nyhetssida
amandajenssen.com - ett forum finns under Community
Amandatråden på AlltOmTV - aktivt forum
Amanda Jenssen-shop - t-shirts med Amanda-tryck

Nyhet: AJFA startar ett bildbibliotek. Vill du att AJFA ska kunna använda dina bilder? Skicka ett mail så får du reda på villkoren.

Vill du bli medlem i AJFA? Skicka ett mail: amazingamandajenssen@live.com

torsdag 25 december 2008

Amanda Jenssen är bäst. Om en M.A.C.-drabbad får välja.

Det är så skönt att läsa inläggen på forumen och bloggarna om Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen). Amanda har blivit nominerad till årets nykomling, bästa jullåt skulle utses m.m. Givetvis hamnade inte Amandas jullåt på topp tio-listan över historiens bästa jullåtar. Vi Amanda-fans fattar givetvis ingenting^^ Några fans skriver kommentarer som verkar antyda att Elvis, Phil Spector m.fl. inte har bidragit med något inom musikhistorien om man jämför med Amanda.

Om det är något som skiljer mänskligheten från djuren så är det nog förmågan att känna passion. Gud förbjude att Amanda Jenssen inte blir vald till årets nykomling 2008. Jag vågar inte ens drömma om vad som kommer att skrivas av hennes fans i så fall. Superlativen kommer att flöda ohämmat över hela internet och jag kommer säkert att vara en av de mest skyldiga.

Till syvende och sist spelar det kanske ingen roll för fansen om Amanda vinner priser. Vi vet att hon är bäst. Men det vore roligt för Amanda och hon förtjänar det. Hennes musik betyder väldigt mycket för väldigt många passionerade fans.

Jag vill tacka Amanda för en ovanligt vacker jullåt. Dessutom är det den bästa present jag någonsin fått. Om man gråter floder när man hör en låt och börjar lägga upp planer för hur man ska rädda världen från allt elände, då är det en bra låt och en väldigt fin present. Och om någon frågar mig: Ja, Amandas jullåt är världshistoriens bästa jullåt. Jag bugar mig inför Elvis, Phil Spector m.fl. men Amanda är bäst. Så är det bara. Punkt slut. Amen.

Amanda Jenssen är ett evigt "Hallelujah moment". God jul på er.

Inga kommentarer: