AJFA är än så länge under uppbyggnad. Medlemskap är gratis. Ett exklusivt forum för AJFA är på gång.

Allt fler hittar hit via google. Ny här? Här är tips på bra länkar att börja besöka. Klicka på länkarna i länklistan:
Amandaism - bra nyhetssida
amandajenssen.com - ett forum finns under Community
Amandatråden på AlltOmTV - aktivt forum
Amanda Jenssen-shop - t-shirts med Amanda-tryck

Nyhet: AJFA startar ett bildbibliotek. Vill du att AJFA ska kunna använda dina bilder? Skicka ett mail så får du reda på villkoren.

Vill du bli medlem i AJFA? Skicka ett mail: amazingamandajenssen@live.com

lördag 14 juni 2008

Dags för AJFA att ta ett steg till?

Nu är det väldigt tomt på nyhetsfronten vad gäller Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen). Från hennes två senaste spelningar har inte mycket rapporterats i media. I Lycksele hade AJFA tyvärr inget folk på plats men vi vet i alla fall att Amanda gjorde succé där uppe. 2500 personer kom till torget där Amanda uppträdde och flera bussar kom långväga ifrån med folk som gärna ville passa på att lyssna på vår nya stjärna. Jag har dammsugit nätet efter bloggare som varit där och jag hittade ett fåtal. De skriver inte mycket men de verkar vara överens om att Amanda var väldigt bra. Dessutom hittade amandaism.se en bild där Amanda kör raggarbil. En 40-årig bloggare skryter med att han hade Amanda som chaufför. Jag visste inte ens att hon har körkort men det verkar så.

I princip ingenting har rapporterats från spelningen i Nyköping. Det kan bero på att det var en skolavslutning för tonåringar i en inomhuslokal. Dessutom tror jag att någon av våra medlemmar skrev på ett forum att Amanda skulle gå på klockan 23:00. Festen skulle också vara drogfri. Det är ju ett gott initiativ men det bäddar tyvärr för att inte många kommer och så lär det ha varit. Minst tre AJFA-medlemmar hade tagit sig till Nyköping och det var visst bara ett hundratal i publiken, men Amanda och bandet gjorde i alla fall en bra spelning.

En sak som gör mig bekymrad angående spelningen i Nyköping är att ett gäng killar i 14-årsåldern trackasserade andra helt öppet. Andra besökare blev våldsamt upptryckta mot kravallstaketet. En yngre AJFA-medlem höll på att flyga över staketet och hennes kompis fick ett slag i huvudet. Dessutom ropade de fula saker om Amanda. Det verkar inte ha funnits några vuxna på plats som vågade säga till dem. Hade jag varit där hade jag tagit slynglarna i nackskinnet och kastat ut dem. Jag tycker riktigt illa om ungdomar som inte kan uppföra sig, men är det något jag verkligen hatar så är det fega vuxna som inte vågar säga ifrån. Vad som gör mig extra upprörd är att de säkert har gått ut med att festen ska vara drogfri men när festen väl var igång struntade de ansvariga i allt. Kanske kollade de alkoholhalten vid dörrinsläppet men vad som pågick inne i lokalen brydde de sig inte om. Det här är ju inte en engångsföreteelse - så här ser det ofta ut.

Jag kommer att försöka ta kontakt med de ansvariga för den här festen för att få ett svar på varför de lät det spåra ur på det viset. I fortsättningen kommer jag att använda mitt riktiga namn när jag skriver i AJFA:s namn. Det ser mer seriöst ut. Dessutom kommer jag att titulera mig som "president för Amanda Jenssen Fans Association". Ordföranden för en fanklubb kallas ju ofta president, i synnerhet internationellt. Det ger mer tyngd åt mina mail. Inom AJFA betyder det inte att mina ord vägre tyngre än någon annans. Och när vi väljer en styrelse för AJFA kan ju vad som helst hända. Om alla mail och inlägg på bloggar med mera jag skickar ska verka seriösa måste jag kunna underteckna med något vettigt och respektingivande, inte bara "Gautigoth, medlem i AJFA". Om någon har något emot detta så vill jag gärna veta det.

Om medlemmar i AJFA blir illa behandlade på någon konsert så tycker jag att AJFA bör agera. Vi ska givetvis inte riva upp himmel och helvete men vi ska enligt mig tydligt klargöra för arrangörerna att vi är missnöjda med arrangemanget. Även om andra blir misshandlade eller om tråkigheter händer i samband med en Amanda-konsert bör vi ingripa.

Titeln president är bara ett förtydligande om att AJFA är en seriös fanklubb. Och vad gäller Amandanien behöver ingen oroa sig - där råder varken kung eller president - I Amandanien råder bara frid i själen.

Inga kommentarer: