AJFA är än så länge under uppbyggnad. Medlemskap är gratis. Ett exklusivt forum för AJFA är på gång.

Allt fler hittar hit via google. Ny här? Här är tips på bra länkar att börja besöka. Klicka på länkarna i länklistan:
Amandaism - bra nyhetssida
amandajenssen.com - ett forum finns under Community
Amandatråden på AlltOmTV - aktivt forum
Amanda Jenssen-shop - t-shirts med Amanda-tryck

Nyhet: AJFA startar ett bildbibliotek. Vill du att AJFA ska kunna använda dina bilder? Skicka ett mail så får du reda på villkoren.

Vill du bli medlem i AJFA? Skicka ett mail: amazingamandajenssen@live.com

måndag 16 juni 2008

Funderingar runt nya turné-t-shirten

Jag har grunnat mycket över den där nya turné-t-shirten med Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen) idag. Jag kände inte igen bilden och kan fortfarande inte komma på att jag sett den någonstans förut. Det var först när jag kom hem från jobbet och öppnade CD-fodralet (behöver jag skriva vilken CD?) som jag insåg var bilden kom ifrån. Då fick jag se bilden där hon sitter framför en port och fixar med skorna. Hon har samma prydnad på huvudet men jag har glömt vad den kallas. Frisyren och sminket är också samma så bilden på t-shirten bör ju vara en av Severus bilder från Italien. Andra har säkert redan räknat ut det men jag får skylla på att jag hittade den nya t-shirten vid midnatt och hann inte fundera mycket på det innan jag kom hem från jobbet idag.

Drella, som den här nätbutiken som säljer t-shirten heter numer, verkar vara ett företag som samarbetar med några av Sveriges största artister för att ta fram produkter av hög kvalité med logotyper och annat. Jag vet inte om det är Drella som har utvecklat Amandas logotyp som hänger bakom bandet på alla spelningar eller om de fick en färdig logotyp att trycka på den första Amanda-t-shirten. Men den är riktigt snygg på scenen.

Vad jag grunnat på när det gäller turné-t-shirten är bl.a. om det är folket runt Amanda eller om det är Drella som utformat grafiken. Kanske är det ett samarbete, Drella har fått vissa direktiv och utformat en t-shirt därefter. Bilden hade de inte kommit över om de inte har fått den av SonyBMG. Och det är ju en riktigt bra Amanda-bild. Varför har den inte använts tidigare? Jag får en känsla av att de hållt på bilden med flit. Kan det ha något med den nya singeln att göra? Eller har de bara sparat den till en riktigt snygg turné-t-shirt? Den här mörka och desperata bilden passar inte helt med turnén som går mest i dur. Men t-shirten är fräck tycker jag och visar en annan sida av Amanda. Ett exemplar av t-shirten är redan beställt och bör väl komma om några dagar. Då kan jag studera bilden i större skala. Något måste man ju sysselsätta sig med när det är nyhetstorka på Amanda-fronten. Dessutom har jag snart en snygg Amanda-t-shirt att ha på mig på alla konserter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker t-shirten nämast påminner om nåt från david bowie: http://www.amazon.co.uk/HiveTees-David-Bowie-T-Shirt/dp/B000WM03AS
Bowie som förövrigt skrev "Life On Mars". Greetings from space... get it?
/d

Gautigoth sa...

Amanda goes "Ziggy Stardust" :) Ja, vissa likheter finns kanske.