AJFA är än så länge under uppbyggnad. Medlemskap är gratis. Ett exklusivt forum för AJFA är på gång.

Allt fler hittar hit via google. Ny här? Här är tips på bra länkar att börja besöka. Klicka på länkarna i länklistan:
Amandaism - bra nyhetssida
amandajenssen.com - ett forum finns under Community
Amandatråden på AlltOmTV - aktivt forum
Amanda Jenssen-shop - t-shirts med Amanda-tryck

Nyhet: AJFA startar ett bildbibliotek. Vill du att AJFA ska kunna använda dina bilder? Skicka ett mail så får du reda på villkoren.

Vill du bli medlem i AJFA? Skicka ett mail: amazingamandajenssen@live.com

tisdag 3 juni 2008

Fantastisk spelning - med jättepublik

Amanda Jenssen (aka Amanda Jensen) med band genomförde en fantastisk spelning på Liseberg idag. Jag skriver en mer utförlig redogörelse senare, troligtvis först imorgon, men lite kort:

Framför scenen finns ca 2500 säten, men det var mer eller mindre fullsatt 30 minuter innan spelningen. Det kom betydligt fler innan spelningen började som fick stå längre bak. Jag kunde inte ens se slutet på folkhavet så jag vet inte hur många som kom. Jag skulle tippa på ca 4000 eller mer.

Jag blev så tagen av konserten att jag glömde skriva upp låtarna, men det var samma låtar som de spelade i Kalmar, med extranummer och allt.

Publiken blev rätt vild vid flera tillfällen. När Amanda sa att hon skulle sjunga Numb och satte sig på scenkanten reste sig plötsligt folk överallt och rusade mot scenen med mobilkamerorna uppe. Ett tag kunde jag inte se någonting av scenen för alla som var framme och fotade och filmade. Lika fort som några gick och satte sig sprang nytt folk fram, mest tjejer i tonåren men även andra. Det blev nästan totalt kaos.

Jag hörde inga svajiga toner från Amanda. Tvärtom gjorde hon en fantastisk insats genom hela konserten och bandet likaså. Pär Wiksten var helvild emellanåt och studsade upp och ner som om han fått en elchock.

Starkaste låtar för kvällen var: Greetings from space, Suspicious minds och Someday. Kanske några till om jag får tänka efter en stund. Numb kunde jag inte uppfatta mycket av bitvis, det var alldeles för kaotiskt i publiken.

Alla som var där såg ut att tycka det var riktigt bra. Det var inte många som satt still. Som sagt, jag kommer med mer information, men många var ju där så förhoppningsvis kommer det fler recensioner och massor av bilder och inspelade videor.

Inga kommentarer: