AJFA är än så länge under uppbyggnad. Medlemskap är gratis. Ett exklusivt forum för AJFA är på gång.

Allt fler hittar hit via google. Ny här? Här är tips på bra länkar att börja besöka. Klicka på länkarna i länklistan:
Amandaism - bra nyhetssida
amandajenssen.com - ett forum finns under Community
Amandatråden på AlltOmTV - aktivt forum
Amanda Jenssen-shop - t-shirts med Amanda-tryck

Nyhet: AJFA startar ett bildbibliotek. Vill du att AJFA ska kunna använda dina bilder? Skicka ett mail så får du reda på villkoren.

Vill du bli medlem i AJFA? Skicka ett mail: amazingamandajenssen@live.com

måndag 19 maj 2008

En Amanda Jenssen-fanklubb är bildad.

Amanda Jenssen har fått en fanklubb. Typ. Visserligen finns det varken styrelse eller organisation. Inget annat heller för den delen. Det kostar inget att bli medlem, men man får inget heller. Förutom ett medlemsnummer och en varm känsla av att tillhöra ett exklusivt sällskap.

Man kan uttrycka det så här: det är lite löst det jag gör. Men vad sjutton, det är ju en skam att en levande legend, som dessutom är det bästa som hänt mänskligheten sedan uppfinningen av hjulet, inte har en fanklubb. Så jag tänkte att jag skapar någon form av embryo till en fanklubb så får vi se hur stort intresset är och vart det kan bära hän.

Dessutom är det en ursäkt för mig att starta en svensk blogg om Amanda. Det är så mycket jag vill få ur mig om denna underbara varelse som jag inte kan uttrycka på engelska. Men det betyder inte att jag inte tar detta med en fanklubb på allvar. Förhoppningsvis leder mitt projekt till bildandet av en riktig fanklubb så småningom. Om det blir Amanda Jenssen Fans Association som utvecklas till en riktig fanklubb får vi se. Jag är säker på att det finns andra som är bättre lämpade att driva ett sådant här projekt. Men någon måste börja.

Amanda Jenssen Fans Association ser ingen vits i att vara återhållsamma i vår dyrkan av Amanda Jenssen och hennes musik. Vi tar amandaism och amandamani på allvar. Yrsel, hjärtklappning och spagettiknän i samband med Amanda-konserter ser vi som ett naturligt tillstånd. "Morbus Amandophilus Chronicum" eller "Jenssenfeber" är i våra ögon inte en sjukdom. Det är en livsstil - man skulle kunna kalla det "vår religion".

(Jag har plötsligt gått över till att skriva "vi" hela tiden men egentligen är det ju jag, Gautigoth, som ligger bakom detta. Vem annars? Det låter maffigare att skriva "vi" och det är ju min förhoppning att vi ska bli många.)

Framför allt har vi ett skönt och avslappnat förhållande till vårt Amanda-dyrkande. Visserligen anser vi att Amanda i princip är större än Elvis. Elvis var "the king of rock'n'roll" men Amanda är "the queen of music". Men vi ger oss hän i vår dyrkan med en stor portion humor och självironi. Humor, kärlek och värme är tre viktiga ingredienser i livet. Det har Amanda lärt oss.

Vill du bli medlem i Amanda Jenssen Fans Association? Skicka ett mail så får du snart ett svar och vilket medlemsnummer du har.

Med amandamaniska hälsningar
Gautigoth

Inga kommentarer: